środa, 14 listopada 2018

Einstein zmienił moje podejście do matematyki

Aż wstyd się przyznać, lecz od paru tygodni, co poniedziałek o godzinie 20:20 razem z mężem zasiadam przed telewizorem. Tak Kochani... to dlatego kartkówki nie są jeszcze sprawdzone ;)
Nie jesteśmy wielkimi zwolennikami telewizji, lecz zrobiliśmy wyjątek dla serialu "Geniusz". To produkcja stworzona na podstawie biografii autorstwa Waltera Isaacsona pt. "Einstein. Jego życie, jego wszechświat". Serial składa się z dziesięciu odcinków opowiadających o latach młodości Einsteina, jego karierze naukowej, rodzinie, ale i trudnych relacjach damsko-męskich. Ukazuje twarz niezwykłego człowieka, który ma odwagę zadawać pytania w trudnych czasach konfliktów i zagrożenia wojną atomową.

Musisz to zobaczyć! Dlaczego?
Serial naprawdę mnie wciągnął i wzbudził wiele odmiennych uczuć. Raz podziwiałam Einsteina za podejście do nauczania, poczucie humoru oraz pasję. Innym razem nienawidziłam za relacje z dziećmi i żoną. Podziwiałam jako człowieka, który uważał, że nie jest wybitny, lecz ciekawski i uwielbia szukać odpowiedzi na dręczące go pytania. Nie mogłam pogodzić się z jego walką z samym sobą w okresie starości.
Przekonał mnie, że bez matematyki nie rozumielibyśmy otaczającego nas świata. Bez odpowiedzi, twierdzeń i definicji bylibyśmy jak dzieci błądzące we mgle. Rozpalił we mnie iskierkę nadziei i pobudził do działania. Poza tym pokazał, że nawet geniusz może mieć problemy z przedmiotami szkolnymi ;)

Moja ocena: 9/10

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Oglądałam na TVP Kultura, lecz widziałam jeszcze na vod.tvp.pl do oglądnięcia do kilku tygodni po emisji. Niestety aktualnie nie ma tam wszystkich odcinków - został 10.

      Usuń