niedziela, 18 listopada 2018

Uczeń - Matematyk, i jego kompetencje kluczowe

Podczas zajęć w klasie piątej, jeden z uczniów postanowił zadać pytanie, nad którym, jak później przyznał, zastanawiał się już od dawna. Zaczął niepewnie:
- proszę pani, czy mogę zadać pytanie? Tylko żeby się pani nie obraziła - zapytał i widząc uśmiech na moich ustach kontynuował - po co nam ta matematyka tak na prawdę?  
Każdy nauczyciel prędzej czy później staje przed takim pytaniem i ma na nie swoją odpowiedź. Nie twierdzę, że wszystko czego uczę przyda się moim uczniom, lecz na to wpływu nie mam. Wiem natomiast, że chcę by nabyte podczas edukacji matematycznej umiejętności wspomogły ich podczas dalszej edukacji, pracy i w życiu codziennym. Logiczne myślenie, pomysłowość, dokładność, cierpliwość, poszukiwanie rozwiązań, ciekawość świata, to tylko niektóre cechy, które mają szansę rozwijać.

Matematyka pozwala zrozumieć świat a w naszej codzienności jest obecna na każdym kroku. Nie tylko w urządzeniach elektronicznych i nowoczesnej technologii, lecz także w budynkach, nadrukach na poduszkach, muszlach ślimaka, płatkach tworzących kwiat czy kształtach plastrów miodu. Matematyka pomoże nam podczas oszczędzania, wydatków domowych, zaciągnięcia kredytu, budowy domu, zakupów i podczas wielu innych sytuacji, w których nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy.

A gdyby tak z okazji setnej lekcji matematyki zastanowić się wspólnie z uczniami nad cechami Dobrego Matematyka?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz